©2018 door Haaksbergen Centraal

Zorgvuldig & Eerlijk

Het algemeen wantrouwen naar de (lokale) politiek en het bestuur kunnen ook wij niet zomaar negeren  of wegnemen. Maar wij willen als Haaksbergen Centraal dat wel proberen, door dicht bij de inwoners van Haaksbergen te gaan staan. Dat doe we door te luisteren, door zorgvuldig en transparant op te treden, door eerlijk te zijn en te blijven, door fatsoenlijk, aanspreekbaar, toegankelijk, sociaal en oprecht te zijn en te blijven. Uw belang voorop, want wij zitten er uitsluitend met uw belang voor ogen. Geen vriendjespolitiek, geen banenmachine, geen bestuurlijke arrogantie, geen achterkamertjes. Daarom vergaderen wij in beginsel altijd in het openbaar.

Uitleg van het logo

De drie "boemerangetjes" hebben elk een andere kleur om aan te geven dat St. Isidorushoeve, Buurse en de wijken in de kern van Haaksbergen samen de gemeente Haaksbergen vormen, maar wel elk "zelfstandig" zijn. De "boemerangetjes" duiden ook op wederkerigheid; altijd weer terugkomen op onderwerpen die mensen bezighouden, of ze nu lastig zijn of niet.

Haaksbergen Centraal betekent uiteraard dat we puur en alleen gaan voor de belangen van de inwoners van gemeente Haaksbergen; zonder tussenkomst of bemoeienissen van landelijke partijen. Zoals onze slagzin/slogan "dé lokale partij van Haaksbergen" ook duidelijk maakt.

De "boemerangetjes' overigens zijn zodanig gepositioneerd dat wanneer je er twee aan toe zou voegen de lijnen van het Haaksbergse wapen, de pentagram, zichtbaar zijn.